Ons onderwijs

Het onderwijs op De Driemaster

Veilig leef- en leerklimaat
Aan het begin van elk schooljaar werken we actief aan groepsvorming en een veilige sfeer in de klas. Met de methode Krachtig van Start en Hiro maken we samen met de kinderen afspraken over omgangsvormen, regels en samenwerking. Gedurende het hele schooljaar wordt een veilige basis als essentieel beschouwd om tot leren te komen

Cultuur en burgerschap
Gedurende het jaar besteden we aandacht aan verschillende culturen, godsdiensten en maatschappelijke thema’s. Dit doen we via vieringen, lessen en projecten. Onze school heeft beleid op burgerschap vanuit de kerndoelen, maar is bij ons geen apart vak. Het is verweven in ons dagelijks onderwijs. Diversiteit zien wij als een verrijking.

Eigentijds onderwijs
Ons onderwijs beweegt mee met de tijd. We werken met actuele, grotendeels digitale methodes die aansluiten bij de belevingswereld van kinderen. In de onderbouw leren kinderen spelenderwijs via thema’s en projecten. Vanaf groep 3 bouwen we dit uit met methodes als Veilig Leren Lezen, Blink, Snappet en Pennenstreken.

Van peuter tot puber
We zorgen voor een doorgaande lijn in ontwikkeling, van de peuters tot aan de overstap naar het voortgezet onderwijs. In groep 6 geven we een voorlopig advies, zodat kinderen en ouders zich vanaf groep 7 kunnen oriënteren op de toekomst. Onze coördinatoren voor het jonge kind en PO-VO zorgen voor nauwe contacten en voor de juiste interne aansluiting.

Actieve betrokkenheid
Kinderen zijn eigenaar van hun leerproces. Via portfolio’s en het leerlingvolgsysteem IEP volgen we de ontwikkeling op het gebied van hoofd, hart en handen. Vanaf groep 5 praten we ook met de kinderen zelf over hun groei en leerdoelen.

                            Benieuwd naar alle vakken die worden gegeven op een basisschool?
                                                                                Klik hier