Bij de kleuters
De aanpak, inrichting en werkwijze in groep 1/2 is anders ingericht dan de andere leerjaren binnen de school. De dag wordt veelal gezamelijk gestart en afgesloten. Gedurende de dag wordt er thematisch gewerkt in een rijke leeromgeving en gespeeld aan tafels, in hoeken, in het speellokaal en op het groene plein.
Binnen het onderwijs in groep 1 en 2 is er spelenderwijs veel aandacht voor de taalvorming. Middels verschillende methodes staan de woordenschat, taalontwikkeling, voorbereidend lezen, schrijven en sociaal-emotionele ontwikkeling centraal. Naast de Nederlandse taal wordt ook Engels aangeboden op een speelse in de vorm van liedjes. Verder staan er in het dagprogramma verschillende momenten van bewegen, oefeningen, spelletjes en rekenactiviteiten gepland. Bij de jongste kleuters ligt de nadruk in de eerste periode vooral op het wennen en het naar school gaan. Er is veel aandacht voor uw kind, waarbij regelmaat en de leerstof op een speelse manier worden aangeboden.
In een latere fase leren kinderen activiteiten te plannen en worden er werkjes aangeboden zodat er aan concentratie en werkhouding gewerkt kan worden. In groep 2 komen hier vaste opdrachtjes bij gericht op het voorbereidend lezen, rekenen en schrijven als kinderen hier aan toe zijn. De resultaten en de ontwikkeling van de kinderen worden bijgehouden door middel van de leerlijnen van het jonge kind.